an online Instagram web viewer

#peacebeuponyou medias

Photos

Bless those who curse you;pray for those who mistreat you...
#peacebeuponyou
#john 
#curlyhair 
#black
tHis !!!
tHis !!!
Advertisement
Luxurious blush// in love with the new tassel❤️ #tasbih #peacebeuponyou
#ootd etek eh kita.hehehe..
#tb gambar skit #2014

Haircut : sain yg kerat
Rayban : wayfarer olimpik atlanta 1996
T-shirt : band MEW
Jam : casio vintage calculadora digital DBC-611G-1
seluar : denime slim straight XX type 
Belt : vintage RICCARDO FORCONI 
Shoes : clarks desert trek

#photooftheday
#potd #picoftheday #bestpicoftheday #vsco #vscocam #vsom #peacebeuponyou #streetfashion #fashion #style #barber #rayban #bandmew #mew #denime #clarks
Alhamdulillah diberi ksempatan lagi utk bjumpa dgn MrFT. But i think this time was more lucky coz ,😎 dpat jumpa dgn mr ezrakong and mr mikechan .  Terasa kerdil ja dri yg mmg da kecik ni 😂 bila bdiri dgn org2 hebat sperti mreka ni . Jejaka2 yg sgt sporting,happy go lucky and very humble person. Proud of u guys .👏 smoga trus success dan mnjadi inspirasi tuk smua . Nice to meet all of u . Untill we meet again in another chapter 😉 . Insyaallah . May God Bless Us . #faizaltahir #iamfaithmen #warnermusic #admire #gentlemen #handsomeman  #peace #lotsoflove #respect #faith #believing #onemomentforthem #sabah #borneo #peacebeuponyou 
P/S. abam pacak . Tlg jaga Mr Faithmen elok2 ya 🙈 . MrFT Tlg jgn macho sgt plesss 😜
Alhamdulillah diberi ksempatan lagi utk bjumpa dgn MrFT. But i think this time was more lucky coz ,😎 dpat jumpa dgn mr ezrakong and mr mikechan . Terasa kerdil ja dri yg mmg da kecik ni 😂 bila bdiri dgn org2 hebat sperti mreka ni . Jejaka2 yg sgt sporting,happy go lucky and very humble person. Proud of u guys .👏 smoga trus success dan mnjadi inspirasi tuk smua . Nice to meet all of u . Untill we meet again in another chapter 😉 . Insyaallah . May God Bless Us . #faizaltahir  #iamfaithmen  #warnermusic  #admire  #gentlemen  #handsomeman  #peace  #lotsoflove  #respect  #faith  #believing  #onemomentforthem  #sabah  #borneo  #peacebeuponyou  P/S. abam pacak . Tlg jaga Mr Faithmen elok2 ya 🙈 . MrFT Tlg jgn macho sgt plesss 😜
﷽ K U B O
(KURSUS PENGURUSAN JENAZAH & ADAB PENGUBURAN)
-----------------------------------
TARIKH MULA: 29 JULY 2017
MASA: SABTU,11.00AM-1.00PM
YURAN: $160 (3 BULAN, TERMASUK NOTA)
Untuk mendaftar,
sila berikan nama penuh dan no tel anda utk dihubungi dan emelkan ke:
ihdisg@gmail.com

Sinopsis:
Jenazah Muslim harus diselenggarakan secara beradab, bersih, sopan, bersesuaian dengan adab seseorang yang hendak menghadap Allah S.W.T. di dalam solatnya. Adab-adab ini telah diajarkan oleh Nabi s.a.w. secara terperinci sehingga pengurusan jenazah di dalam Islam terbukti sebagai cara pengebumian yang paling jauh daripada riya’ dan sum’ah, jauh daripada pembaziran dan kebanggaan serta bersih daripada bid’ah dan syirik.
Kursus singkat selama 12 minggu ini memberi pendedahan kepada anda tentang: • Adab-adab ketika sakit naza’ • Roh & ajal • Adab-adab sebelum jenazah dimandikan • Adab & hukum berkaitan memandikan jenazah • Adab & hukum berkaitan mengkafankan jenazah • Adab & hukum berkaitan mensolatkan jenazah • Adab & hukum berkaitan mengebumikan jenazah • Adab menziarahi kuburan • Adab & hukum berkaitan kubur dan penguburan • Adat-adat yang bercanggah dengan hukum penguburan

Pada sesi terakhir kursus ini, peserta akan diajarkan secara praktikal mengkafankan dan mensolatkan jenazah. Khusus untuk sesi terakhir ini, peserta akan dipisahkan antara lelaki dan wanita, guru lelaki utk peserta lelaki, guru wanita utk peserta wanita.
Pensyarah kursus: Ustz. Husny b. Jasin Amin Sahib, dibantu oleh dua pengurus jenazah pada sesi terakhir.

Tarikh & Masa: 
TARIKH MULA: 29 JULY 2017
MASA: SABTU,11.00AM-1.00PM
YURAN: $160 (3 BULAN, TERMASUK NOTA)

Tempat: 
Bangunan WIS@Changi, 116 Changi Rd, #02-02, S(419718)
Untuk mendaftar,
sila berikan nama penuh dan no tel anda utk dihubungi dan emelkan ke:
ihdisg@gmail.com
*sila sebarkan ke kenalan masing2. InsyAllaah.
TELEGRAM:
https://t.me/ihdina
﷽ K U B O (KURSUS PENGURUSAN JENAZAH & ADAB PENGUBURAN) ----------------------------------- TARIKH MULA: 29 JULY 2017 MASA: SABTU,11.00AM-1.00PM YURAN: $160 (3 BULAN, TERMASUK NOTA) Untuk mendaftar, sila berikan nama penuh dan no tel anda utk dihubungi dan emelkan ke: ihdisg@gmail.com Sinopsis: Jenazah Muslim harus diselenggarakan secara beradab, bersih, sopan, bersesuaian dengan adab seseorang yang hendak menghadap Allah S.W.T. di dalam solatnya. Adab-adab ini telah diajarkan oleh Nabi s.a.w. secara terperinci sehingga pengurusan jenazah di dalam Islam terbukti sebagai cara pengebumian yang paling jauh daripada riya’ dan sum’ah, jauh daripada pembaziran dan kebanggaan serta bersih daripada bid’ah dan syirik. Kursus singkat selama 12 minggu ini memberi pendedahan kepada anda tentang: • Adab-adab ketika sakit naza’ • Roh & ajal • Adab-adab sebelum jenazah dimandikan • Adab & hukum berkaitan memandikan jenazah • Adab & hukum berkaitan mengkafankan jenazah • Adab & hukum berkaitan mensolatkan jenazah • Adab & hukum berkaitan mengebumikan jenazah • Adab menziarahi kuburan • Adab & hukum berkaitan kubur dan penguburan • Adat-adat yang bercanggah dengan hukum penguburan Pada sesi terakhir kursus ini, peserta akan diajarkan secara praktikal mengkafankan dan mensolatkan jenazah. Khusus untuk sesi terakhir ini, peserta akan dipisahkan antara lelaki dan wanita, guru lelaki utk peserta lelaki, guru wanita utk peserta wanita. Pensyarah kursus: Ustz. Husny b. Jasin Amin Sahib, dibantu oleh dua pengurus jenazah pada sesi terakhir. Tarikh & Masa: TARIKH MULA: 29 JULY 2017 MASA: SABTU,11.00AM-1.00PM YURAN: $160 (3 BULAN, TERMASUK NOTA) Tempat: Bangunan WIS@Changi, 116 Changi Rd, #02 -02, S(419718) Untuk mendaftar, sila berikan nama penuh dan no tel anda utk dihubungi dan emelkan ke: ihdisg@gmail.com *sila sebarkan ke kenalan masing2. InsyAllaah. TELEGRAM: https://t.me/ihdina
‎سلم / hello. Grrrlskate tote bag (black & calico white). Sewing and printed with love. MYR35 (postage excluded).
-
Whatsapp 'TB' or 'TC' to +6017 698 4982 to order and get the FREE car sticker!
-
Photo: @lost_nephew
‎سلم / hello. Grrrlskate tote bag (black & calico white). Sewing and printed with love. MYR35 (postage excluded). - Whatsapp 'TB' or 'TC' to +6017 698 4982 to order and get the FREE car sticker! - Photo: @lost_nephew
Advertisement
Hi World ! 🌍 Be Happy and smile! It's Sunna 😌🕊
#livingpoetry
Hi World ! 🌍 Be Happy and smile! It's Sunna 😌🕊 #livingpoetry 
❤️
❤️
Advertisement
Sufficient for me is Allah, and He is the best disposer of affairs.
Sufficient for me is Allah, and He is the best disposer of affairs.
Apa doa awak harini ?
.
💕❤
.
#doa 
#doaitusenjata
#MencariRedhaAllah
#MencariRahmatAllah
Nyantayy ngiinn ajaaa blooo 😆😇
#peacebeuponyou #letsuccessmakesthenoise #happyday
Advertisement
😇 ‏السلام عليكم
A beautiful women uses her lips for truth, 
her voice for kindness,
Her ears for compassion,
Her hands for charity, 
And her heart for love,
For those that don't like her... she uses prayer.
👠
👠
👠
👠
👠
#peacebeuponyou #salaams #women #hijabi #hijab #grind #blackgirlstravel #bae #miamibeach #garyvee #hm #boss #baewatch #baecation #hm #toms #beyonce #muhammadali #malcolmx #moneyteam
How can Islam be a religion of terrorism, when our greeting ia the greeting of peace;
.
.
.
.
.
#peacebeuponyou #greetingofpeace #islammyreligion #islamituindah #beautifulofislam #janganlupasalam #islamispeace #islamisperfect #dontforgettopray #proudtobeamuslimah
#Repost @yipcindonesia (@get_repost)
・・・
School Interfaith Dialogue bersama Prof. Mun'im Sirry. .
.
.Yogyakarta,  23 July 2017
.#peacebeuponyou  #studyforpeace #peace #dialogueforpeace
Oh Allah keep me grateful for your favours upon me.
Oh Allah keep me grateful for your favours upon me.
Advertisement
School Interfaith Dialogue bersama Prof. Mun'im Sirry. .
.
.Yogyakarta,  23 July 2017
.#peacebeuponyou  #studyforpeace #peace #dialogueforpeace
Lamo xpeluh..malam ni kita brungga..
Xscore gol jange balik..haha!!
#futsal #futsalday #goals #photooftheday #potd #picoftheday #bestpicoftheday #vsco #vscocam #vsom #peacebeuponyou
I had an opportunity to do bridal henna on such an adorable bride couple of weeks ago. She is the most wonderful person I have ever worked with. I pray to almighty for their happiness. #peacebeuponyou #bridalhenna #farhanashenna #hennadesign
You do not know what people are going through in their personal lives. You do not know the battles that they face from day to day, the emotions which they struggle to overcome, the tears that they hide. So be KIND. ❤️
You do not know what people are going through in their personal lives. You do not know the battles that they face from day to day, the emotions which they struggle to overcome, the tears that they hide. So be KIND. ❤️
Advertisement
Dalil Naqli:
.
أَبْغَضُ الرَّجُلِ إِلَى اللهِ أَلَدُّ الْخِصَامِ
.
“Orang yang paling dibenci Allah ialah orang yang menaruh dendam kesumat (bertengkar).” (HR. Muslim)

#muslim #hadith #quran #hadithquotes #quranquotes #peacebeuponyou
Make sure that nobody pays back wrong for wrong but always  strive to do what is good for each and for everyone  else. -1Thessalonians 5:15 🌱
#inspirationalquotes #peace #love #health #alwayshappy #yogahealth #yogalove #yogapeace #motivation #yogaflow #headstandlove #namaste #yogafit #yogafun #yogacommunity #yogaforall #yogaforeveryone #peacebeuponyou #loveyoga❤️
Jangang Bilang Abang Tak Payung hehehe #peacebeuponyou #selamathariraya #bbnu
‎سلم / hello. Grrrlskate tote bag (black). Sewing and printed with love. MYR35 (postage excluded).
-
Whatsapp 'TB' to +6017 698 4982 to order and get the FREE car sticker!
-
Photo: @lost_nephew
‎سلم / hello. Grrrlskate tote bag (black). Sewing and printed with love. MYR35 (postage excluded). - Whatsapp 'TB' to +6017 698 4982 to order and get the FREE car sticker! - Photo: @lost_nephew
Jamuan Hari Raya di apartment kami 💕
.
Meh la wana #share tips keharmonian berjiran. Gittuuww. Ni #general dan very #basic
.
Kita dah tau yang tahap kebizian kita ni mengalah kan Tuan Presiden, jumpa jiran pun kekadang setahun sekali -- itupun kalau terjumpa la -- Bila sesekali jumpa, bina la rapport yang mempesona 😉. Sesekali terjumpa / berjumpa, tanya biar soalan² basic je. Selebihnya biar dia yang bukak cerita, itupun kalau dia nak bukak -- jangan kepochi sangat
.
Rasulullah ﷺ kemain lagi sayang dengan jiran-jiran. Sampaikan jiran Baginda Nabi peluk Islam bukan sebab dakwah Nabi, tapi sebab akhlaknya ❤
.
Psssttt : Nak lagi power, doakan lah kesejahteraan untuk jiran² sekali. Abis-abis koman sepana pun sedekah kan Al-Fatihah. Tak semestinya untuk yang dah pergi, yang masih ada pun boleh. Setel. Daripada nak bizi bodi tak ketahuan kan 😉
.
#adab 
#adabberjiran 
#WanaMengarang
Jamuan Hari Raya di apartment kami 💕 . Meh la wana #share  tips keharmonian berjiran. Gittuuww. Ni #general  dan very #basic  . Kita dah tau yang tahap kebizian kita ni mengalah kan Tuan Presiden, jumpa jiran pun kekadang setahun sekali -- itupun kalau terjumpa la -- Bila sesekali jumpa, bina la rapport yang mempesona 😉. Sesekali terjumpa / berjumpa, tanya biar soalan² basic je. Selebihnya biar dia yang bukak cerita, itupun kalau dia nak bukak -- jangan kepochi sangat . Rasulullah ﷺ kemain lagi sayang dengan jiran-jiran. Sampaikan jiran Baginda Nabi peluk Islam bukan sebab dakwah Nabi, tapi sebab akhlaknya ❤ . Psssttt : Nak lagi power, doakan lah kesejahteraan untuk jiran² sekali. Abis-abis koman sepana pun sedekah kan Al-Fatihah. Tak semestinya untuk yang dah pergi, yang masih ada pun boleh. Setel. Daripada nak bizi bodi tak ketahuan kan 😉 . #adab  #adabberjiran  #WanaMengarang 
Advertisement
Peace be upon you for what you have patiently endured. And excellent is the final home.
Peace be upon you for what you have patiently endured. And excellent is the final home.
Hari terakhir untuk pre-order Grrrlskate L/S t-shirt. Contact 6017-6984982 untuk bantuan.
-
FREE rubber keychain & car sticker untuk setiap pre-order. Terimakaseh Bos!
-
#peacebeuponyou #pbuy #preorder #grrrlskate #longsleeve #tshirt
Advertisement
For a special gift, made with ❤️for Verman Ho. Thank you for your orders #tasbih #peacebeuponyou
The Divisions of Fear

Know that fear is like a whip of Allaah by which He drives His slaves to persist upon knowledge and good deeds, so that they can achieve closeness to Allah, the Most High, by them.

Fear can be extreme, moderate or lacking. The praiseworthy kind of fear is the moderate path, and it is like a whip that drives the cattle - for it is of benefit to cattle to be hit with a whip sometimes, but it is harmful to go to extremes in hitting them.

Likewise, it is not praiseworthy to be deficient in fear, such as a person who remembers only when he hears a very (of the Qur’an) or some other major reason that causes him to cry when that cause is absent from his senses, he immediately becomes heedless again. This is a deficient fear that does not have much benefit. It is like a weak cane that hits a strong animal such as that it does not hurt it or drive it to the intended place. This is the kind of fear that most people possess. except for the knowledgeable and scholars, and i mean by that, the scholars of Allaah and His verses. And as for the ones who merely have the appearance of knowledge, then they are the farthest of people from fear. -Ibn Qudamah Al Maqdisi
Ranks Of The Fearful
#quran #hadith #sunnah #bismillah #tauhid #aqidah #fiqh #subhanallah #alhamdulillah #allahuakbar #iman #insaf #adil #ihsan #taqwa #hikmah #bilmaruf #peacebeuponyou #asalamualaikum #islamicootd #islamicstreetwear #madinahwear #muhajirin #ansar #muslimah #muslim #madinah #makkah
The Divisions of Fear Know that fear is like a whip of Allaah by which He drives His slaves to persist upon knowledge and good deeds, so that they can achieve closeness to Allah, the Most High, by them. Fear can be extreme, moderate or lacking. The praiseworthy kind of fear is the moderate path, and it is like a whip that drives the cattle - for it is of benefit to cattle to be hit with a whip sometimes, but it is harmful to go to extremes in hitting them. Likewise, it is not praiseworthy to be deficient in fear, such as a person who remembers only when he hears a very (of the Qur’an) or some other major reason that causes him to cry when that cause is absent from his senses, he immediately becomes heedless again. This is a deficient fear that does not have much benefit. It is like a weak cane that hits a strong animal such as that it does not hurt it or drive it to the intended place. This is the kind of fear that most people possess. except for the knowledgeable and scholars, and i mean by that, the scholars of Allaah and His verses. And as for the ones who merely have the appearance of knowledge, then they are the farthest of people from fear. -Ibn Qudamah Al Maqdisi Ranks Of The Fearful #quran  #hadith  #sunnah  #bismillah  #tauhid  #aqidah  #fiqh  #subhanallah  #alhamdulillah  #allahuakbar  #iman  #insaf  #adil  #ihsan  #taqwa  #hikmah  #bilmaruf  #peacebeuponyou  #asalamualaikum  #islamicootd  #islamicstreetwear  #madinahwear  #muhajirin  #ansar  #muslimah  #muslim  #madinah  #makkah 
❤️
❤️
Advertisement
Gambaran design depan (sleeve kanan) 'Grrrlskate L/S Edition'. Printed whote on black using plastisol ink. Custom made from 100% cotton. Make your pre-order now and get rubber keychain + car sticker for FREE
-
Whatsapp ‘PRE’ to +6017-6984982 untuk order.
-
#peacebeuponyou
#backtobasic
#longsleeve
#grrrlskate
#preorder
#pbuy
Gambaran design depan (sleeve kanan) 'Grrrlskate L/S Edition'. Printed whote on black using plastisol ink. Custom made from 100% cotton. Make your pre-order now and get rubber keychain + car sticker for FREE - Whatsapp ‘PRE’ to +6017-6984982 untuk order. - #peacebeuponyou  #backtobasic  #longsleeve  #grrrlskate  #preorder  #pbuy 
Assalammualaikum,mohon bantu sebarkan 
#sumbangandiperlukan #bantushare #share

Update terkini. Rm6,015

Ibnul Qayyim berkata, "Bersedekah pada hari Jum’at dibandingkan hari-hari lainnya dalam sepekan, seperti bersedekah pada bulan Ramadhan dibandingkan bulan-bulan lainnya." Mari kita bersama mengukirkan senyuman dan mengembirakan mereka di Kem Pelarian Syria di Jordan.

Disana aktiviti agihan makanan asas dan alat tulis di beberapa kem pelarian sekitar Mafraq dan Amman Jordan 
Rakaman dokumentari pendek sempena Hari Sukarelawan Sedunia

Pakej makanan 1 set makanan asas untuk 1 keluarga untuk Program misi Solo(RM80) -Beras
-Minyak
-Roti
-Tepung
-Gula
-Garam

80-0238241-6
YAYASAN SALAM MALAYSIA(CIMB)
Sumbangan Tuan/Puan,sangat diperlukan

Sasaran Rm20K(RM20,000.00)

Mohon emailkan atau whatsap transaksi untuk memudahkan saya trace

Hubungi 011-37177568 (Faiz) untuk sebarang pertanyaan

Tarikh tutup 1 Ogos 2017

#iamfaithmen #yayasanSalamMalaysia #tangisansyriadibumijordan
#salamjumaat #peacebeuponyou #MisiSoloFaiz
Assalammualaikum,mohon bantu sebarkan #sumbangandiperlukan  #bantushare  #share  Update terkini. Rm6,015 Ibnul Qayyim berkata, "Bersedekah pada hari Jum’at dibandingkan hari-hari lainnya dalam sepekan, seperti bersedekah pada bulan Ramadhan dibandingkan bulan-bulan lainnya." Mari kita bersama mengukirkan senyuman dan mengembirakan mereka di Kem Pelarian Syria di Jordan. Disana aktiviti agihan makanan asas dan alat tulis di beberapa kem pelarian sekitar Mafraq dan Amman Jordan Rakaman dokumentari pendek sempena Hari Sukarelawan Sedunia Pakej makanan 1 set makanan asas untuk 1 keluarga untuk Program misi Solo(RM80) -Beras -Minyak -Roti -Tepung -Gula -Garam 80-0238241-6 YAYASAN SALAM MALAYSIA(CIMB) Sumbangan Tuan/Puan,sangat diperlukan Sasaran Rm20K(RM20,000.00) Mohon emailkan atau whatsap transaksi untuk memudahkan saya trace Hubungi 011-37177568 (Faiz) untuk sebarang pertanyaan Tarikh tutup 1 Ogos 2017 #iamfaithmen  #yayasanSalamMalaysia  #tangisansyriadibumijordan  #salamjumaat  #peacebeuponyou  #MisiSoloFaiz 
Advertisement
❤️
❤️
Bersahabat akrab sesama manusia itu bagus. Tapi satu saat pasti akan ditinggalkan atau meninggalkan
.
Tapi bersahabat akrab bersama Al-Quran, tidak mungkin kita ditinggalkan. Sampai ke dalam kubur dia akan menemankan. Dan dengan rahmat Allah, dia juga akan memberi pertolongan (syafaat)
.
Walau banyak kekurangan dalam bacaan, tapi wana tak lupa pasang niat supaya dijadikan ahli al-quran. Sebab yakin yang Allah pandang pada niat. Dlm Al-Quran Apps, wana suka dengar bacaan dari Saad Al-Ghamdi. Memang kekadang tiru jugak bacaan dia sebab nak amik feel membaca 😊❤
.
Setakat pagi ni dah mengaji ? Atau paling-paling tidak pun, dah sempat dengar lantunan ayatul quran ?
.
Salam Jumaat 💕
#WanaMengarang
Bersahabat akrab sesama manusia itu bagus. Tapi satu saat pasti akan ditinggalkan atau meninggalkan . Tapi bersahabat akrab bersama Al-Quran, tidak mungkin kita ditinggalkan. Sampai ke dalam kubur dia akan menemankan. Dan dengan rahmat Allah, dia juga akan memberi pertolongan (syafaat) . Walau banyak kekurangan dalam bacaan, tapi wana tak lupa pasang niat supaya dijadikan ahli al-quran. Sebab yakin yang Allah pandang pada niat. Dlm Al-Quran Apps, wana suka dengar bacaan dari Saad Al-Ghamdi. Memang kekadang tiru jugak bacaan dia sebab nak amik feel membaca 😊❤ . Setakat pagi ni dah mengaji ? Atau paling-paling tidak pun, dah sempat dengar lantunan ayatul quran ? . Salam Jumaat 💕 #WanaMengarang